Tuesday 10 January 2012

tunggu punya tunggu punya tunggu bulan x timbul2

Assalamualaikum wbt ...
Korang pernah tak ada perasaan yang nak marah sangat dengan seseorang ? Lepas tu bila orang tu dah tau korang ni memang marah sangat kat dia korang jadi kesian dengan keadaan diri dia. Bila difikir balik , korang tak patut marahkan dia. Tapi , bagus jugak untuk dia yang yang bukan semua orang bersikap baik macam kita. (yelah , sikap toleransi aku ni lebih sikit dari orang lain)

Yes , aku marah kan seorang hamba Allah iaitu kawan aku sendiri yang meminjam duit ak atas alasan nak bayar final exam. Insya-Allah dia cakap betul , aku percaya dia walaupun aku tasuka sikit ngn dia. Dan bila aku nak guna duit... aku punya call dia call punya call ... bulan tak timbul2. Apecer br0 ?? haaa ada la dalam seminggu lebih aku cari dia. Yang dia senyap seribu bahasa tah kemana..

Tiba2 satu petang dia kol aku nak setel kan hal ni. Apalagi lah bagi seorang yang sedang marah berapi-api .. bila dia menjelma je , aku cuba sedaya upaya tak nak dia tau yang aku memang marahkan dia. Tapi apakan daya sebab aku memang seorang baran jugak la bila barang pinjam tak dipulang balik. Tiba2 mcm so suwet bila dia cakap 1st time tgk aku marah2 marah neh. Haaa baru kau tau aku ni memang macam ni. Ko je tapena nak kenal abik buruk aku.

Dan dengan itu tersetel lah masalah aku yang boleh setel cepat tapi orang tu mia .. Tapi bila ak dengar cerita dia ak lak jadi kesian sangat dengan keadaan dia. Tp kena ingat ... kite ni susah jugak , so dia pun tabole la nak hidup atas kesusahan orang lain. 

cukuplah sampai sini. aku harap ak dan dia boleh jadi kawan baik. tapi ak tapenah nak harap impian tu jadi kenyataan. ok bye . aku x sehat. hidung sumbat,sakit kepala,skt tekak.ni tanda2 awl nak demam. 

selamat malam.


2 comments:

biela bell said...

kalau boleh memang tak nak berhutang dengan orang...klu nak hutang pun bese dgn family sndiri @ bestfriend sndiri..tu pun biasanya xlebih limaplOh..heheh

eskapism lara said...

btl tu ,sebolehnye elakkan la berhutang byk sangat dgn org.kalau seringgit dua tu biasa lah.

*tp kita manusia biasa.siapala kita nak adili mereka kan