Wednesday 21 December 2011

janji Allah ...

surah An-nur ( 24 : 26 )

( Lazimnya ) perempuan - perempuan yang jahat adalah untuk lelaki - lelaki yang jahat , dan lelaki - lelaki yang jahat adalah untuk perempuan - perempuan yang jahat ; dan ( sebaliknya ) perempuan - perempuan yang baik adalah untuk lelaki - lelaki yang baik , dan lelaki - lelaki yang baik adalah untuk perempuan - perempuan yang baik. Mereka ( yang baik ) itu adalah bersih dari ( tuduhan buruk ) yang dikatakan oleh orang - orang ( yang jahat ) ; mereka ( yang baik ) itu akan beroleh pengampunan ( dari Allah ) dan pengurniaan pengampunan ( dari Allah ) dan pengurniaan yang mulia.

Aku beriman dengan ayat mu dari surah Ar-Rum : ayat 21 " Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya , bahawa Ia menciptakan untuk kamu ( wahai kaum lelaki ), isteri - isteri dari jenis kamu sendiri , supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya , dan dijadikanNya diantara kamu ( suami isteri ) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan - keterangan ( yang menimbulkan kesedaran ) bagi orang - orang yang berfikir. "


jika namamu yang tertulis di Luth Mahfuz untuk diriku , Nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita . Tugasku bukan mencari dirimu , tetapi mensolehahkan diriku . 
Wahai seseorang yang tertulis di Luth Mahfuz ku , 
Yang akan menjadi imam dalam solatku dan ayah kepada anakku ,
Engkau yang akan beriringan denganku ke syurga , 
Aku percaya kau sedang memperbaiki dirimu , 
Memantapkan dirimu untuk menjadi imam bagi tulang rusukmu , 
Buah hatimu kelak .. J

*thanx to my saudara sofia jane . semoga berjaya dirantauan 

No comments: